• تأخیر مشتری در پرداخت پولآخرین خبر با عنوان ، تأخیر مشتری در پرداخت پول در 15 ساعت قبل منتشر شده است .
  • یکشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
    »   معارف اسلامی  »   توقف بیش از ده روز در مکانی بدون اختیار
    102 بازدید
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ , ساعت ۱۲:۲۶

    توقف بیش از ده روز در مکانی بدون اختیار

    توقف بیش از ده روز در مکانی بدون اختیار

    سؤال: نماز و روزه سربازانی که می دانند بیش از ده روز در مکانی می مانند، ولی از خود اختیاری ندارند، چه حکمی دارد؟ امیدواریم فتوای حضرت امام(قدّس سرّه) را هم بیان فرمایید. جواب: با اطمینان به این‌که ده روز یا بیشتر در یک مکان خواهند ماند، واجب است که نماز خود را تمام بخوانند و روزه بگیرند. فتوای امام(قدّس سرّه) هم همین است.

    سؤال: نماز و روزه سربازانی که می دانند بیش از ده روز در مکانی می مانند، ولی از خود اختیاری ندارند، چه حکمی دارد؟ امیدواریم فتوای حضرت امام(قدّس سرّه) را هم بیان فرمایید.

    جواب: با اطمینان به این‌که ده روز یا بیشتر در یک مکان خواهند ماند، واجب است که نماز خود را تمام بخوانند و روزه بگیرند. فتوای امام(قدّس سرّه) هم همین است.

    رهبری

    بیت الزهراء (س) اندیمشک معارف اسلامی

    جواب: معیار ثبوت خیار غبن حصول غبن نسبت به قیمت عادلانه در زمان معامله است مثل این‌که کالایی را به قیمتی کمتر از قیمت زمان بیع به مقداری که عرفاً، قابل مسامحه نیست بفروشد، ولی افزایش قیمت بعد از تحقّق...
    جواب: این عمل فی نفسه اشکال...
    جواب: مجرد عدم توانایی یا دشواری پرداخت خمس موجب برائت ذمّه و سقوط تکلیف نیست، بلکه ادای آن تا حد امکان واجب است، چنین افرادی می توانند با دست گردانِ مبالغ بدهی خود با ولیّ امر خمس یا وکیل او،...
    جواب: اگر عرفاً بر آن تحیت و سلام صدق نماید، جواب دادن واجب...

    بیت الزهراء (س) اندیمشک

    جواب: معیار ثبوت خیار غبن حصول غبن نسبت به قیمت عادلانه در زمان معامله است مثل این‌که کالایی را به قیمتی کمتر از قیمت زمان بیع به مقداری که عرفاً، قابل مسامحه نیست بفروشد، ولی افزایش قیمت بعد از تحقّق...
    جواب: این عمل فی نفسه اشکال...
    جواب: مجرد عدم توانایی یا دشواری پرداخت خمس موجب برائت ذمّه و سقوط تکلیف نیست، بلکه ادای آن تا حد امکان واجب است، چنین افرادی می توانند با دست گردانِ مبالغ بدهی خود با ولیّ امر خمس یا وکیل او،...
    زنان از سه رآه به مردان محرم می شوند و ازدواج با محارم حرام می باشد. زنان به مردان از سه راه محرم مى‏ شوند: نسب، رضاع و ازدواج. کسانى که از راه نسب به انسان محرم ‏اند، عبارت‏ اند از: 1....

    پاسخ دهید

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.